Volejte
549 415 256
Otevřeno
6:15 - 16:45

Plán  spolupráce s rodiči

    • Docílit větší vzájemnou informovanost o projevech dítěte ve všech složkách jeho osobnosti, potřebách, zájmech - dotazník, portfolio, diagnostika, rozhovory, předání výsledků vzdělávání – dle SUKů u dětí 3-6letých.
    • Společně stanovit cíl působení na dítě vedoucí k jeho rozvoji.
    • Doporučovat rodičům postupy, náměty a úkoly vzhledem k individuálnímu vývoji dítěte, jeho možnostem - samostatnost, sebeobsluha, společenské návyky, grafomotorika, řeč, tělesný a pohybový vývoj, úroveň poznávacích procesů, logické myšlení, volní vlastnosti a postoje.
    • Nabídnout rodičům publikace - Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly, Počítání soba Boba, Rozvoj zrakového vnímání, Mezi námi předškoláky, Říkej se mnou, Hrajeme si s řečí, Zlomíš si jazýček?, Jsi tam, brácho?, Maličkosti, Najděte si svého marťana, V každé chvíli jste jim vzorem, a další odborné – podle individuální potřeby dítěte.
    • Seznamovat rodiče na nástěnkách, při schůzkách, hovorových chvilkách, při konzultacích, v aplikaci Twigsee nebo písemným sdělením, zapůjčením:
      • se ŠVP a TVP, Prováděcím plánem, řády, směrnicemi, výsledcích práce školy
      • s možností spolupodílet se na tvorbě dokumentů školy / Školní řád, ŠVP/
      • s principy MŠ PZ a zásadami MŠ PZ, se zdravou výživou, životním stylem
      • s rolí učitelky, facilitátorským postojem k práci
      • s postupy komunikace, s riziky trestů, pochval a odměn, sebehodnocením
      • s vedením dětí k samostatnosti a zodpovědnosti
      • s nutností vytváření a dodržován pravidel/soužití, bezpečnosti, hygieny, her/ s možností účasti na tvorbě TVP a jeho realizaci
      • s výsledky působení na dítě dle společně stanoveného cíle působení
      • s výsledky práce dětí, portfoliem, aktuálním děním v MŠ, našich požadavcích
    • Seznamovat rodiče s připravovanou TČ – zapojit je do spolupráce při plánování činností - výlety, exkurze, náměty na tvoření, společné akce v MŠ.
    • Poskytnout rodičům dotazník – návrhy na akce, aktivity v průběhu roku.
    • Podávat si vzájemně zpětné informace o prožitcích dětí z uskutečněných akcí.
    • Dát rodičům možnost podávat připomínky k ŠVP, MŠ, ŠJ, personálu, programu - schránka, konzultace, hovorové chvilky, trojlístky – společná setkání – rodič, učitelky, dítě, operativně svolané schůzky.
    • Opatřovat si od rodičů zpětnou vazbu o kvalitě své práce ve třídách – rozhovory, dotazníky, konzultace.
    • Ocenit případnou aktivitu rodičů ve prospěch školy veřejným poděkováním.
    • Úzce spolupracovat s rodiči a aktivizovat je k přímé účasti při: 
      • ESS, keramice, flétně
      • rozvoji a aktivizaci slovní zásoby dítěte, prevenci správné výslovnosti
      • spolupráci s logopedem při špatné výslovnosti hlásek, vadách řeči -logoped v MŠ.
    • při komunikaci s dítětem dle doporučených postupů z kurzu Respektovat a být respektován.
    • Přijímat pozitivně pedagogická doporučení učitelek a snažit se jimi řídit.
    • Podílet se na tvorbě pravidel soužití – zapracovávat do ŠVP.
    • Doporučovat dětskou a odbornou literaturu i o výchově a podpoře zdraví, návštěvu knihovny.
    • Podávat informace na internetových stránkách školy, na nástěnce v hale a v aplikaci Twigsee - aktuality, náměty, doporučení týkajících se osobnostního rozvoje dětí a zdravého životního stylu - hračky, knihy, činnosti, stravování, novinky v přístupech.
    • Seznamovat rodiče s jejich právy a povinnostmi, právními normami, programy ZŠ.
    • Informovat rodiče o odborných pracovištích poskytujících pomoc při výchovných a vzdělávacích obtížích dítěte - SPC, PPP.
    • Objasňovat změnu v přístupu k učení, vzdělávání a podpoře dětí, změnu hodnocení výsledků při činnostech – formativní přístup, kooperativní učení, sociální učení, prožitkové učení - odstraňování  soutěživosti, nezdravé konkurence.
    • Společně prožívat hry, činnosti, výlety, dílničky, aktivity dětí a rodičů - prováděním v přítomnosti rodičů, společně s rodiči.
    • Využívat možnosti rodičů ke sponzorství.
    • Zapojovat rodiče do přípravy oslavy narozenin dětí a Vánoc, společně připravit dárek, pohoštění.
    • Dbát na přiměřené oblečení dětí ve třídách i venku, na ochranu před UV zářením.
    • Zprostředkovat vyšetření zraku dětí.
    • Zprostředkovat vyšetření fyzioterapeutem – správný vývoj, náprava.
    • Zapojit rodiče do vyplnění dotazníku - rodiče nových dětí – na začátku školního roku, na konci školního roku, po třech letech.
    • Pokusit se průběžně od rodičů získávat zpětnou vazbu.
    • Pokusit se zorganizovat cílené návštěvy rodičů v MŠ, zapojit nové rodiče do spolupráce s aplikací Twigsee.
    • Pravidelně informovat rodiče o průběhu vzdělávání v MŠ – prostřednictvím Twigsee.
    • Podávat pravidelně a včas rodičům informace o organizaci, průběhu vzdělávání a aktualitách – aplikace Twigsee, webové stránky.

 Nabídka literatury týkající se práce v MŠ

  • Kurikulum podpory zdraví v MŠ
  • Rámcový program pro PV
  • Program Zdravá škola
  • ŠVP, TVP

 

PLÁN SCHŮZEK S RODIČI VE ŠKOLNÍM ROCE 2025 - 2026

  1. Seznámení rodičů s programem školy - září
  • seznámení rodičů s principy a zásadami MŠ PZ
  • seznámení rodičů se ŠVP, TVP – způsob práce, spolupráce, organizací
  • Řád školy, Směrnice pro vybírání příspěvků, pro ŠJ
  • návrhy rodičů aktivit a akcí pro děti
  • získávání a podávání informací o dětech, diagnostika
  • požadavky, připomínky, dotazy rodičů
  1. Schůzka s učitelkami ZŠ, rodiči předškolák září/říjen
  • předání informací o způsobu práce s dětmi v MŠ a ZŠ, programy škol  
  • nabídka a seznámení rodičů s ESS
  • zkušenosti z práce v 1. třídě - učitelky ZŠ, návody, náměty pro grafomotoriku, rozvoj myšlení pro předškoláky   
  1. Podzimní setkání v MŠ – zavírání zahrady a uspávání broučků -  
  • broučkova stezka školní zahradou
  • pohoštění dětí a rodičů
  • vycházka s lampionky k lesu na Sychrák– uspávání broučků
  1. Vánoční setkání v MŠ, zpívání a koledování
  • adventní setkání k příležitosti výročí 45 let od zahájení provozu MŠ
  • společné zpívání koled s rodiči
  • společná slavnost u stromečku, pohoštění
  1. Připravenost dětí na školu, školní zralost - leden
  • přednáška psychologa – školní zralost, beseda o problematice
  • doporučení dětských knih, hraček, pomůcek
  • získávání a podávání informací o průběhu zápisu
  • individuální konzultace
  1. Čteme dětem v MŠ - březen
  • čtení rodičů v MŠ z oblíbené knihy
  1. Kouzelná zahrada - duben 
  • společné prožití odpoledne – akce pro děti a rodiče – ke Dni Země
  • pohoštění
  1. Schůzka rodičů nových dětí – červen 
  • koncepční záměry, ŠVP, způsob práce, spolupráce, organizace
  • adaptace a adaptační program
  • vzájemné připomínky, dotazy, rady, náměty, prohlídka školy
  1. Loučení s předškoláky- červen 
  • pasování předškoláků
  • program pro děti ke
  1. Den otevřených dveří pro rodiče – zima, jaro
  • společné hry ve třídě
  • informace pro rodiče

Provádět hovorové chvilky, konzultace a schůzky dle potřeby tříd, učitelek a rodičů. 

Konzultace pro rodiče

Rodiče mají možnost individuálních konzultací s p. učitelkami pravidelně jednou týdně.

Pondělí od 15. 30 – 1. třída, 5. třída

Úterý od 15. 30 – 3. třída

Středa od 15. 30 – 2. třída, 4. třída

 

Na Rybníčku 1700, 666 01 Tišnov

Provozní doba

  • Pondělí - pátek : 6.15 - 16.45