Volejte
549 415 256
Otevřeno
6:15 - 16:45

T.Č. 1. Vím, kde bydlím – od 5.5.2025

Charakteristika:

Přizpůsobování se změně prostředí, roli, podřizování se novým situacím, posilování prosociálního chování k ostatním lidem, rozvíjení interaktivních, komunikativních a kooperativních dovedností. Vedení k ochraně osobního soukromí a bezpečí ve vztazích s druhými dětmi i dospělými. Vyjadřování očekávání, vyrovnávání se s novou životní situací.

Kompetence (to co by mělo dítě znát, vědět, mít zvládnuté na konci předškolního věku.

  • Vnímá, že všechno na světě má vztah ke zdraví, buď ho podporuje, nebo poškozuje.
  • Nemá obavu ze změny, přijímá ji jako běžnou součást života.
  • Dovede vyvinout úsilí, pokud chápe smysl své činnosti, vytrvá u ní a dokončuje ji.
  • Má zvnitřněnou potřebu řádu, aktivně se podílí na tvorbě pravidel. Přijatá pravidla se snaží plnit.
  • Dovede se vyjádřit a domluvit s dětmi a dospělými.

 Dílčí cíle (to čemu se dítě učí, k čemu jsou vedeny, co plní, co si osvojují při činnostech v průběhu dne):

  • Vědět, že se tělo v průběhu času mění.
  • Zdokonalovat koordinaci hrubé i jemné motoriky.
  • Neodmítat zdravou výživu.
  • Přijímat přiměřené množství potravy
  • Znát, co mu pomáhá být zdravé a v bezpečí a co mu škodí, znát důsledky požívání některých látek pro zdraví.
  • Poznat výjimky z řádu, ze série.
  • Připravit, záměrně se soustředit na určitou dobu, uskutečnit a dokončit činnost.
  • Vědět, že sdělení pocitů mu pomáhá.
  • Hodnotit své chování i chování druhých.
  • Chápat, co je pochybení a vědět že se má odpouštět.
  • Cítit uspokojení z vlastního řečového projevu.
  • Rozvíjet a kultivovat řečový projev.
  • Umět srozumitelně vyjádřit myšlenku, formulovat otázku.
  • Usilovat o správnou výslovnost.
  • Vytvářet bohatou slovní zásobu.
  • Chtít spolupracovat ve skupině a se skupinou.
  • Znát dohodnutá pravidla chování ve skupině.
  • Znát pravidla zdvořilého chování.
  • Uplatnit svou dovednost ve prospěch společenství mateřské školy.
  • Pozorovat přítomné děje kolem sebe a jejich změny, zjišťovat příčiny změn.
  • Vědět, že vše se časem vyvíjí a proměňuje.
  • Vědět, že každá lidská aktivita přináší důsledky a má přímý vztah ke zdraví přírody.
  • Mít zájem podílet se na pozitivních změnách, které směřují k podpoře jeho zdraví, zdraví ostatních lidí a přírody.

 

Konkrétní plán činností je vyvěšen v šatnách jednotlivých tříd.

Na Rybníčku 1700, 666 01 Tišnov

Provozní doba

  • Pondělí - pátek : 6.15 - 16.45