Volejte
549 415 256
Otevřeno
6:15 - 16:45

T.Č. 1: Zvládám, co život přináší – od 27. 11. 2023

Charakteristika:

Upevňování a rozvíjení schopností, vědomostí a dovedností. Uvědomování a osvojování svých vlastností a rolí. Zapojování se do aktivit ve třídě, škole, vedení ke spolupráci, vzájemná pomoc a toleranci, hodnocení chování svého i druhých. Podporování rozvoje a kultivace mravního estetického vnímání, cítění a prožívání. Vedení dětí k využití vlastních schopností a dovedností ve prospěch ostatních a okolí, vedení dětí k aktivní podpoře zdraví společenství, společnosti a přírody.

Kompetence (to co by dítě mělo znát, vědět, mít zvládnuté na konci předškolního věku):

  •  Rozvíjí své poznávací funkce a dovednosti.
  • Odhaduje rizika ohrožující jeho zdraví a bezpečnost.
  • Dovede požádat o pomoc, když je v nouzi.
  •  Dovede zvládnout jednoduché zátěže a překážky.
  •  Má zájem pochopit jevy kolem sebe, ptá se.

 Dílčí cíle (to čemu se dítě učí, k čemu jsou vedeny, co plní, co si osvojují při činnostech v průběhu dne):

  • Odhadovat rizika ohrožující jeho bezpečnost.
  • Znát pravidla bezpečného chování chodce v dopravním provozu.
  • Zvažovat situaci z hlediska bezpečí.
  • Odhadovat, kdy potřebuje pomoc dospělého.
  • Chápat souvislost mezi příčinou a následkem při ochraně zdraví.
  • Chápat rozdíl mezi skutečností zobrazovanou, reálnou a symbolickou.
  • Mít bohatě rozvinutou fantazii.
  • Opakovat zpaměti jednoduché série psychomotorických úkonů.
  • Orientovat se v čase.
  • Pochopit a zapamatovat si krátký literární text, příběh.
  • Poznat shodu, podobnost, rozdíl.
  • Poznat výjimky z řádu, ze série.
  • Připravit, záměrně se soustředit na určitou dobu, uskutečnit a dokončit činnost.
  • Rozlišit a pojmenovat vlastnosti a kvalitu věcí a vztahy mezi nimi (barva, tvar, povrch, množství, velikost, druhy materiálu...).
  • Rozlišovat směry a vzdálenosti, orientovat se v prostoru.
  • Skládat části do celků a rozkládat celek na části.
  • Všímat si věcí, lidí a dějů kolem sebe, sdělovat, čeho si všimlo.
  • Vytvářet bohatství představ
  • Vytvářet logické souvislosti a celky.
  • Záměrně vnímat a znát názvy věcí, jevů a rozumět obsahu názvů.
  • Znát základy práce s počítačem.
  • Rozlišit činnosti, které může dělat samo a které mohou vykonávat jen dospělí.
  • Rozlišit žalování od potřeby informovat dospělého.
  • Akceptovat kompetentní autoritu.
  • Vědět, že když problém přesahuje jeho síly, má požádat o pomoc.
  • Chtít spolupracovat ve skupině a se skupinou.
  • Vědět, že mateřská škola je společenství, ve kterém platí dohodnutá pravidla.
  • Uplatnit svou dovednost ve prospěch společenství mateřské školy.
  • Znát cestu z domova do mateřské školy.
  • Aktivně hledat řešení.
  • Mít zájem podílet se na pozitivních změnách, které směřují k podpoře jeho zdraví, zdraví ostatních lidí a přírody.
  • Odhalovat rizika i přínosy zvažovaných řešení.

Konkrétní plán činností je vyvěšen v šatnách jednotlivých tříd.

Na Rybníčku 1700, 666 01 Tišnov

Provozní doba

  • Pondělí - pátek : 6.15 - 16.45